جستجو

روزنامه‌نگاری در رسانه‌های اجتماعی

افزودن به پسندها
قیمت: 8,500 تومان 8500 تومان
شماره تماس ۰۹۱۲۳۰۹۵۴۵۱ - ۰۹۲۲۴۴۹۵۴۵۱
تاریخ انتشار ۱۳۹۷-۱۱-۲۳ ۱۷:۵۰:۱۸
ایجادشده توسط

توضیحات

این کتاب در هفت فصل تنظیم شده است و هر فصل آن به یکی از گونه‌های رسانه‌های اجتماعی می‌پردازد.
در فصل اول با عنوان مفهوم رسانه‌های اجتماعی، ابتدا پدیده وب ۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس به تعریف، ویژگی‌ها و گونه‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی پرداخته می‌شود. فصل دوم به تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر روزنامه‌نگاری و دگرگونی‌های عمیقی که در عرصه دیجیتال به‌وقوع پیوسته، می‌پردازد. در این فصل پس از بررسی مفهوم شبکه اجتماعی، به پیدایش و برخی از مهم‌ترین تحولات شبکه‌های اجتماعی پرداخته می‌شود. در فصل سوم وبلاگ‌ها به‌عنوان شناخته‌شده‌ترین گونه رسانه‌های اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرند. مهم‌ترین بحث‌هایی که در این فصل به آن‌ها پرداخته شده است، عبارت‌اند از: تعریف، ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های وبلاگ‌ها، وبلاگ‌ها در زیست‌بوم روزنامه‌نگاری، گونه‌شناسی وبلاگ‌های روزنامه‌نگاری و همچنین وبلاگ‌ها و آینده روزنامه‌نگاری. فصل چهارم دربارة میکروبلاگ‌ها و محبوب‌ترین سرویس آن یعنی توئیتر به‌عنوان یکی از تکنولوژی‌های رسانه‌های اجتماعی که انتشار فوری قطعه‌های کوتاهِ داده‌ها از انواع منابع رسمی و غیررسمی را برای روزنامه‌نگاران امکان‌پذیر می‌سازد، بحث می‌کند. فصل پنجم دربارة پادکست‌ها و کاربرد آن‌ها در روزنامه‌نگاری بحث می‌کند. در این فصل پس از ارائه تعریفِ پادکست به چگونگی ظهور این رسانة کوچک، ویژگی‌ها و کاربردهای آن و همچنین نحوه استفاده رسانه‌های جریان اصلی از پادکست‌ها پرداخته شده است. فصل ششم به کاوش در استفاده از تکنولوژی ویکی در زمینه روزنامه‌نگاری می‌پردازد. در این فصل، ویکی‌نیوز به‌عنوان یکی از موفق‌ترین پروژه‌های ویکی در روزنامه‌نگاری مورد بررسی قرار می‌گیرد. در فصل آخر کتاب نیز تأثیر یوتیوب به‌عنوان یکی از معروف‌ترین ‌سایت‌های به‌اشتراک‌گذاری محتوا بر روزنامه‌نگاری تشریح شده است. یوتیوب به همه کسانی که به هر نحوی امکان دسترسی به اینترنت را دارند، اجازه داده است تا به‌عنوان یک منبع خبریِ تصویری هر آن‌چه را که جالب و قابل ‌توجه است با دیگران به‌اشتراک بگذارند. یوتیوب و تاریخچه آن، محتوا در یوتیوب، راهنمای یوتیوب برای گزارشگران، یوتیوب و اخبار و همچنین تغییر رویکرد سازمان‌های خبری در استفاده از محتوای تولیدشده توسط کاربران از بحث‌های مهم در این فصل است.

جزئیات خاص

نام ناشر ثانیه
سال انتشار: 1393
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-92634-6-2
آدرس سایت: saniehpress.ir
اینستاگرام: ---
تلگرام: ---

استان

تهران
سعادت‌آباد، خ علامه‌جنوبی، خ ۲۶ شرقی، پ ۲۰، واحد ۴

نظرات

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین آگهی کتاب ها

از جدیدترین کتابهای ثبت شده با خبر شوید

با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین کتابهای ثبت شده در ایمیل خود با خبر شوید!!!

آیا برای معرفی کتاب خود به دوستداران کتاب آماده هستید

افزودن آگهی کتاب

درباره کتاب ادز

کتاب ادز مرجعی برای معرفی کتابهای ناشران و نویسندگان به دوستداران فرهنگ و ادب و کتاب به صورت رایگان می باشد

افراد آنلاین

ما 174 مهمان و یک عضو آنلاین داریم

تمام حقوق سایت برای کتاب ادز محفوظ می باشد

کتاب ادز | مرجع آنلاین نیازمندیهای کتاب