جستجو

مسئوليت اجتماعي در سازمان

افزودن به پسندها
قیمت: 18,000 تومان 18000 تومان
شماره تماس 09111500799
تاریخ انتشار ۱۳۹۹-۰۱-۲۰ ۰۰:۲۹:۰۵
ایجادشده توسط

توضیحات

اين کتاب توسط سجاد صالحي کردآبادي - اسماعيل صالحي کردآبادي و سيدعباس رهبري‌نيا نگارش شده است.

مسئوليّت اجتماعي و مديريّت سبز دو مقوله عمده و مرتبط به هم هستند، كه مورد توجّه انديشمندان و دست اندركاران مديريّت قرار گرفته‌اند و ديدگاه‌هاي گوناگوني در رابطه با مسئوليّت اجتماعي، پاسخ‌گويي اجتماعي، تعهّد اجتماعي و سبز شدن مديريّت كه نوعي مسئوليّت اجتماعي است، ابراز شده است. خاستگاه بحث مسئوليّت اجتماعي، كشورهاي صنعتي مغرب زمين است. در آن كشورها به دلايل گوناگون در مراحل اوّليه، نظارت عمومي بر روند شتابان فعاليّت بنگاه‌هاي توليدي و خدماتي، اندك بود. نحوه عمل پاره‌اي از بنگاه‌ها در اين دوران نگراني‌هايي را در بين مردم برانگيخت و بنابراين بحث در مجامع عمومي و مطبوعات بالا گرفت. بحث اين بود كه انگيزه بيشينه كردن سود بنگاه‌ها و توجّه مطلق به منافع سهام‌داران به منافع عمومي جامعه آسيب مي‌رساند و بنابراين مديران بنگاه‌ها وظيفه دارند علاوه بر منافع محدود بنگاه خود به منافع و مصالح عام‌تر جامعه نيز بينديشند. از سوی دیگر، هر یک از ما به مجموعه‌ای از عقاید پایبندیم که همه تصمیمات‌مان را در مراحل مختلف زندگی تحت تأثیر قرار می‌دهند. به علاوه پر واضح است که تصمیم‌گیری در محیط سازمان با وجود فشارهای مختلف بسیار دشوارتر است. از جمله عوامل مؤثّر بر آن اتّخاذ تصمیمی است که با ارزش‌های فردی و هم‌چنین ارزش‌های مورد قبول جامعه هماهنگی داشته باشد. امّا وقتی پای مسؤلیّت اجتماعی در میان است، کار درست کدام است؟ این یکی از مهّم‌ترین و اساسی‌ترین پرسش‌هایی است که مدیران در دهه اخير و دهه‌هاي آينده با آن روبرو بوده و خواهند شد. آیا وظیفه یک مدیر، تنها حداکثر کردن سود سازمان است؟ یا مدیران با توجّه به مسؤلیّت اجتماعی خود و سازمان، باید نگران آنچه که انجام می‌دهند نیز باشند و به موضوعاتی مانند کنترل آلودگی، تعدیل نیرو، آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان، نوآوري‌هاي سبز، مديريّت سبز و مانند این‌ها توجّه بیش‌تری معطوف نمایند؟ در اين كتاب تلاش شده تا به مفهوم مسؤلیّت اجتماعی در سازمان از جنبه‌هاي مختلف پرداخته شود و اهميّت آن در کسب مزيّت رقابتي بيان گردد. پس از ارائه مطالب در خصوص مفهوم مسئوليّت اجتماعي، به مکاتب‌، رهيافت‌ها، ابعاد، مدل‌ها، گام‌ها، خط‌مشي، عوامل مؤثّر، مزايا، موانع، ديدگاه‌هاي موافق و مخالف، جايگاه آن در نظام روابط بين‌الملل و روابط مسؤلیّت اجتماعی با متغيرهاي سازماني توجّه شده است. در نهایت هم به اهمیّت توجّه به مدیریّت سبز، نوآوري و بازاريابي سبز در داشتن محیطی پایدار پرداخته خواهد شد. بدون ترديد اين اثر خالي از نقص و ايراد نيست، به همين جهت نگارندگان اين سطور از تمامي صاحب‌نظران، پيش‌كسوتان، دانشگاهيان و دانشجويان عزيز تقاضا دارند تا به منظور كمك در ارائه‌ي هر چه بهتر اين اثر آن‌ها را ياري كرده و نظرات انتقادي خود را منعكس نمايند. باشد كه به كمك نظرات عالمانه شما گراميان اثري بهتر و ماندگار در ويرايش‌هاي بعدي قابل ارائه باشد.

جزئیات خاص

نام ناشر انتشارات ميراث ماندگار
سال انتشار: 1395
شابک: 978-600-314-160-5
آدرس سایت: ---
اینستاگرام: ---
تلگرام: ---

استان

گیلان
رشت - دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت

نظرات

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

گروه ایران نشر || ارائه دهنده کتاب-جزوه-سوالات ارشد دکتری-گزارش کار-طرح های توجیهی || راه اندازی سیستم فروش آنلاین فایل+سیستم همکاری در فروش

گروه ایران نشر || ارائه دهنده کتاب-جزوه-سوالات ارشد دکتری-گزارش کار-طرح های توجیهی || راه اندازی سیستم فروش آنلاین فایل بهمراه سیستم همکاری در

آخرین آگهی کتاب ها

از جدیدترین کتابهای ثبت شده با خبر شوید

با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین کتابهای ثبت شده در ایمیل خود با خبر شوید!!!

آیا برای معرفی کتاب خود به دوستداران کتاب آماده هستید

افزودن آگهی کتاب

درباره کتاب ادز

کتاب ادز مرجعی برای معرفی کتابهای ناشران و نویسندگان به دوستداران فرهنگ و ادب و کتاب به صورت رایگان می باشد

افراد آنلاین

ما 63 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

تمام حقوق سایت برای کتاب ادز محفوظ می باشد

کتاب ادز | مرجع آنلاین نیازمندیهای کتاب