
تلخیص و ترجمه: مهندس امیرعلی نصیری
فهرست
پيشگفتار...................................................................................................................................... 9
1.1. فناوريهاي پردازش سيار................................................................................................ 12
2.1. تجارت سيار.................................................................................................................... 15
3.1. خدمات مالي و تراكنشهاي سيار.................................................................................... 19
4.1. تجارت و خدمات مكان محور.......................................................................................... 23
5.1. برنامههاي سيار سازماني................................................................................................. 25
6.1. پرسشهاي نمونه........................................................................................................... 28
1.2. وب 2 و رسانههاي اجتماعي........................................................................................... 31
2.2. جوامع مجازی و خدمات شبکهسازی اجتماعی................................................................. 36
3.2. ابزارهای سازمانی در وب 2............................................................................................. 41
4.2. سنجش رسانههای اجتماعی........................................................................................... 42
5.2. آینده رسانههای اجتماعی................................................................................................ 44
6.2. پرسشهاي نمونه........................................................................................................... 48
1.3. راهبرد فناوري اطلاعات و فرايند برنامهريزي راهبردي.................................................... 53
2.3. استقرار فناوري اطلاعات................................................................................................. 57
3.3. همترازي فناوري اطلاعات با راهبرد كسبوكار............................................................... 60
4.3. برنامههای عملکردی فناوری اطلاعات و راهبردهای برونسپاری..................................... 63
5.3. ارتباط با فروشندگان فناوری اطلاعات............................................................................. 67
6.3. پرسشهاي نمونه........................................................................................................... 68
1.4. مدیریت فرایندهای کسبوکار........................................................................................ 72
2.4. معماری نرمافزار و طراحی سیستمهای اطلاعاتی............................................................ 75
3.4. مدیریت پروژههای فناوری اطلاعات............................................................................... 80
4.4. توسعة سیستم................................................................................................................. 83
5.4. پرسشهای نمونه........................................................................................................... 88
1.5. نقش فناوری اطلاعات در محیط زیست......................................................................... 92
2.5. تجاوز به حريم خصوصي................................................................................................ 94
3.5. اضطراب اطلاعاتي.......................................................................................................... 95
4.5. در آستانه انقلاب فناوري نوين........................................................................................ 96
5.5. پرسشهای نمونه........................................................................................................... 97