معتقدم گاهی باید کتاب قسمت آدم باشد تا آن را بخواند برای همین همیشه هر ماه به کتاب فروشی میروم و بی هدف میچرخم و کتابها را بر میدارم و ورق میزنم و میخوانم و گاهی هم میخرم.
کتاب اصول دیزاین خدمات ۱-۱۰۰ هم از آن دست کتابهایی است که قسمتم شده. نه آن در صفحه اینستاگرامی دیدم، نه ناشر آن را میشناختم و نه کسی آن را به من معرفی کرده. همینطور که داشتم در شهرکتاب شریعتی میچرخیدم نگاهم به جلدش افتاد. کتاب را بر داشتم. پشت جلدش را خواندم:
«اگر میخواهید درک درستی از دیزاین خدمات در حوزه های عملی و اجرایی آن پیدا کنید، این کتاب میتواند شروعی خوب در این مسیر باشد»
و باید بگویم که واقعا هم شروع خوبی است. این کتاب مثل راهنماست هر صفحه ای از آن را میتوان باز کرد و شروع به خواندن کرد. در این کتاب ۱۰۰ اصل از دیزاین خدمات در قالب یک قانون دم دستی و ساده مطرح شده و هر اصل در یک صفحه میگنجد. و میتواند نقش یک سرنخ را در دنیای دیزاین خدمات را ایفا کند.
برخی از اصول گفته شده در کتاب:
نسخه اولیه هر ایدهای افتضاح است.مدت زمان انتظار را به مشتری بگویید.مشتری را مجبور نکنید تا با شما تماس بگیرد.مشتریان را به سمت رقبا هدایت کنید.
این کتاب ترجمه Service Design Principles 1-100 نوشته دنیل کاتالانوتو است و مهدی اصل فلاح آن را ترجمه و نشر مشکی آن را منتشر کرده است.