جستجو

کتاب ارزیابی مولفه های BIS با استفاده از منطق فازی و شبکه عصبی

افزودن به پسندها
قیمت: 170,000 تومان 170000 تومان
شماره تماس 0216697919-09196748625
تاریخ انتشار ۱۴۰۱-۱۱-۲۳ ۱۸:۰۹:۵۰
ایجادشده توسط

توضیحات

این کتاب در انتشارات فرزانگان دانشگاه منتشرشده است. جهت تهیه کتاب با دفتر مرکزی و فروشگاه انتشارات ف

انتشارات فرزانگان دانشگاه ناشر تخصصی کتب دانشگاهی به شماره مجوز 13558 در استان تهران تاسیس شد و هم اکنون جز یکی از فعال ترین ناشران در زمینه کتب دانشگاهی می باشد. این انتشارات از تمامی نویسندگان و پژوهشگران عزیز جهت چاپ و انتشار کتب خویش فراخوان همکاری صادر نموده است و بدین واسطه از تمامی نویسندگان و مولفان دعوت به همکاری به عمل می آورد. تبدیل پایان نامه به کتاب با شرایط ویژه و حمایت مالی خاص(( براب.  برخی  کتب با موضوع کاربردی )) انجام می شود.

جهت مشاوره در تالیف و نگارش کتب با واحد پژوهش موسسه تماس بگیرید 02144441784 و 02144441764

تماس خارج از وقت اداری و روزهای تعطیل

09196748645و 09100636002و09196748625

جهت آشنایی با این کتاب به شرح زیر می باشد :

فهرست، پیشگفتار و مقدمه کتاب حاضر بدین شرح است:

 

فهرست مطالب

پیشگفتار. 11

فصل اول.. 13

كليات... 13

1-1- مقدمه. 13

1-2- بررسی ماهیتی موضوع. 14

1-3- اهداف علمی این کتاب... 16

1-4- سؤالات مطروحه مولف... 17

فصل دوم.. 19

ادبیات و پیشینه تحقیق... 19

2-1- مقدمه. 19

2-2- هوش تجاری.. 20

2-3- هدفهای سیستم‌های هوش تجاری.. 24

2-4- عوامل موثر بر هوش تجاری سازمان‌ها 25

2-5- روش شناسی ساخت سیستم‌های هوش تجاری.. 26

2-6-  شناسایی و آماده سازی داده‌ها برای سیستم هوش تجاری.. 29

2-7- طراحی و اجرای سیستم هوش تجاری.. 30

2-8- مرحله به کارگیری سیستم هوش تجاری.. 32

2-9- هوش تجاری و پشتیبانی تصمیمگیری.. 33

2-10- نیازمندی های ارزیابی هوش تجاری در سیستم‌های برنامه ریزی منابع سازمان.. 34

2-11- منطق فازی چیست؟. 39

2-12- شکلگیری منطق فازی.. 41

2-13- نظریه مجموعه ها 41

2-14- مجموعه‌های فازی.. 42

2-15- منطق فازی و هوش مصنوعی.. 43

2-16- مفهوم شبکه. 44

2-17- شبکه های عصبی مصنوعی.. 45

2-18- مدل ریاضی شبکه عصبی مصنوعی.. 48

2-19- پیشینه تحقیق.. 49

فصل سوم.. 57

روش تحقیق... 57

3-1- مقدمه. 57

3-2 روششناسی تحقیق.. 57

3-3- روش تحقیق.. 58

3-3-1 تحقیق توصیفی.. 58

3-3-2 تحقیق پیمایشی.. 58

3-4- روش گردآوری داده های تحقیق.. 59

3-4-1- منابع اولیه پرسشنامه. 60

3-4-2 منابع ثانویه. 60

3-5- متغیرهای تحقیق.. 61

3-6-  ابزار اندازه گیری تحقیق (پرسشنامه). 62

3-6-1- مراحل طراحی پرسشنامه. 62

3-6-2- روایی پرسشنامه (اعتبار). 63

3-6-3- پایایی پرسشنامه (اعتماد). 65

3-7- جامعه آماری تحقیق.. 67

3-7-1- نمونه و روش نمونه گیری.. 67

3-7-2- روش تعیین حجم نمونه. 68

3-8- آزمونهای مورد استفاده. 68

3-8-1 روشهای مورد استفاده در این تحقیق.. 68

۳-۸-۲- الگوریتم تکنیک تاپسیس فازی.. 72

3-8-1-3- شبکههای عصبی.. 76

3-9- خلاصه فصل.. 78

فصل چهارم.. 81

آزمونها و نتایج... 81

4-1- مقدمه. 81

4-2- آمار توصیفی.. 81

4-3-  آزمون AHP. 86

۴-۴- روش بررسی سازگاري گوگوس و بوچر. 88

۴-۵-مراحل AHP فازی (بوکلی). 92

4-۶- تکنیک اولویتبندی گزینه‌ها با استفاده از TOPSIS فازی.. 95

۴-۷- اولويت‌بندي گزينه‌ها با استفاده از تکنيک TOPSIS فازي.. 102

4-۸- شبکه عصبی.. 111

4-۸-1 نحوه تست شبکه عصبی : تابع متلب... 113

4-۸-2- شبکه عصبی ثابت... 114

4-۸-3- توضیحات فایل‌های پیوست... 119

شکل 4-3- ماتریس‌های درهم ریختگی.. Error! Bookmark not defined.

4-۸-4- منحنی مشخصه عملکرد سیستم یا منحنی عملیاتی دریافت کننده. 123

فصل پنجم.. 127

نتایج و پیشنهادات... 127

5-1- مقدمه. 127

5-2- خلاصه پژوهش.... 127

5-3- بررسی آمار توصیفی.. 128

5-4- بررسی نتایج آزمون AHP فازی.. 128

5-5- بررسی نتایج آزمون TOPSIS فازی.. 131

5-6- علت اختلاف... 133

5-7- بررسی نتایج آزمون تاپسیس دوم. 133

5-8- بررسی نتایج آزمون شبکه عصبی.. 135

5-9- پیشنهادات... 136

منابع و ماخذ.. 139

 


پیشگفتار

در کتاب حاضر ما به بررسی میزان هوش تجاری یک مجموعه شرکت‌ها با مدیریت مشترک پرداختیم. در این کتاب 126 نفر شامل افرادی با تحصیلات بالای دیپلم به عنوان نمونه به پاسخگویی به پرسشنامه پرداختند. از روش AHP فازی برای اندازه گیری شاخص هوش تجاری در شرکت استفاده شده. پس از آن از روش Topsis فازی مجدداً به بررسی هوش تجاری پرداختیم. در نهایت شبکه عصبی به پیش­بینی نظرات افراد جدیدالورود به شرکت در مورد هوش تجاری می­پردازد. متغییر‌های مستقل در این تحقیق : زیر شاخص­های چهار عامل اصلی می­باشد.

نتیجه بدست آمده از آزمون AHP فازی نشان داد که عملیات ساخت و ساز سیستم و نگهداری از آن با وزن 307/0 بیشترین وزن را آورده، شاخص رضایت کاربر از سیستم با امتیاز 286/0 در رتبه دوم قرار دارد. همچنین تاثیرات داخلی و نفوذ خارجی به ترتیب با وزن­های 252/0 و 174/0 در رتبه سوم و چهارم هستند. نتیجه بدست آمده از تاپسیس فازی نشان داد شاخص نفوذ خارجی رتبه اول را با وزن 006158/0  به خودش اختصاص داده است. بالاترین میزان را در میان شاخص­های هوش تجاری داراست بعد از آن رضایت کاربر از سیستم با وزن 006078/0 در رتبه دوم قرار دارد. بعد از آن شاخص تاثیرات داخلی با وزن 005888/0 و عملیات ساخت و ساز و نگهداری با وزن 00587/0 در رتبه چهارم قرار می­گیرند. در انتها به وسیله شبکه عصبی توانستیم در سطح اطمینان کل  بالای 90 درصد به پیش­بینی نظرات افراد تازه­وارد به شرکت بپردازیم. زیرا منحنی ROC به سرعت به سمت 1 گروید.

جزئیات خاص

نام ناشر فرزانگان دانشگاه
سال انتشار: 1400
شابک: 978-622-7413-75-5
اینستاگرام: ---
تلگرام: ---

استان

تهران
تهران.میدان انقلاب.خیابان منیری جاوید، نرسیده به خیابان جمهوری، کوچه مینا، طبقه سوم، دبیرخانه مرکزی09196748625-02166979526
Geographic coordinates: (35.6892523, 51.3896004)
موقعیت مورد نظر در نقشه ممکن است دقیق نباشد

نظرات

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

  

 

 

 

 

 

 

 

آخرین آگهی ها

از جدیدترین کتابهای ثبت شده با خبر شوید

با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین کتابهای ثبت شده در ایمیل خود با خبر شوید!!!

آیا برای معرفی کتاب خود به دوستداران کتاب آماده هستید

افزودن آگهی کتاب

درباره کتاب ادز

کتاب ادز مرجعی برای معرفی کتابهای ناشران و نویسندگان به دوستداران فرهنگ و ادب و کتاب به صورت رایگان می باشد

 

افراد آنلاین

ما 117 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

تمام حقوق سایت برای کتاب ادز | مرجع نیازمندیهای کتاب محفوظ می باشد