انتشارات فرزانگان دانشگاه ناشر تخصصی کتب دانشگاهی به شماره مجوز 13558 در استان تهران تاسیس شد و هم اکنون جز یکی از فعال ترین ناشران در زمینه کتب دانشگاهی می باشد. این انتشارات از تمامی نویسندگان و پژوهشگران عزیز جهت چاپ و انتشار کتب خویش فراخوان همکاری صادر نموده است و بدین واسطه از تمامی نویسندگان و مولفان دعوت به همکاری به عمل می آورد. تبدیل پایان نامه به کتاب با شرایط ویژه و حمایت مالی خاص(( براب. برخی کتب با موضوع کاربردی )) انجام می شود.
جهت مشاوره در تالیف و نگارش کتب با واحد پژوهش موسسه تماس بگیرید 02144441784 و 02144441764
تماس خارج از وقت اداری و روزهای تعطیل
09196748645و 09100636002و09196748625
جهت آشنایی با این کتاب به شرح زیر می باشد :
فهرست، پیشگفتار و مقدمه کتاب حاضر بدین شرح است:
فهرست مطالب
پیشگفتار. 10
فصل اول.. 26
مفاهیم و کلیات... 26
بخش اول: اهمیت تعلیم و تربیت و نقش تربیت معلم در اسلام. 27
بخش دوم: بررسی و تحلیل آموزش عالی.. 29
بخش سوم: بررسی و شناخت دیدگاههای مختلف در مورد نقش معلم.. 33
بند اول: دیدگاه رفتارگرایان.. 34
بند دوم: دیدگاه موضوعی/دیسیپلینی (برگرفته از مکتب فلسفی رئالیسم). 34
بند سوم: دیدگاه اجتماعی.. 35
بند چهارم:دیدگاه رشد گرا 35
بند پنجم: دیدگاه فرآیند شناختی.. 35
بند ششم: دیدگاه انسان گرایانه. 36
بخش چهارم: تربیت معلم (ضرورت و بایدها). 36
بند اول: تاریخچه تربیت معلم در ایران.. 37
بند دوم: وضعیت آموزشی حاضر تربیت معلم در ایران.. 39
بند سوم: تربیت معلم در غرب و کشورهای توسعه یافته. 40
بخش پنجم: دانشگاه فرهنگیان.. 53
بند دوم: دوره کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان.. 59
بخش ششم: مهارت های حرفه ای.. 61
بند اول: تدریس.... 61
بند دوم: کاربرد فناوری آموزشی.. 63
بند سوم: توسعه حرفه ای.. 64
بند چهارم: اخلاق حرفه ای.. 65
بند پنجم: مدیریت آموزش.... 66
بخش هفتم: آسیب شناسی.. 68
بند اول: مدلهای آسیب شناسی سازمانی.. 69
بند دوم: ﻣﺪل ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺳﻪ ﺷﺎﺧﮕﯽ.. 71
بخش هشتم: پیشینه پژوهش.... 73
بند اول: تحقیقات انجام شده در داخل ایران.. 73
بند دوم: پژوهش های انجام شده در خارج از ایران.. 84
بند سوم: استنتاج از پیشینه. 100
فصل دوم.. 105
روش شناسی پژوهش و بررسی علمی موضوع. 105
بخش اول: بررسی و شناخت روش تحقیق موضوع. 107
بخش دوم: جامعه آماری تحقیق.. 109
بخش سوم: حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 110
بخش چهارم: روش جمع آوری داده ها 110
فصل سوم.. 115
تحلیل و جمع بندی مولف... 115
بخش اول: بحث و پاسخ به سوالات مطروحه مرتبط با موضوع. 116
بخش دوم: نتیجه گیری کلی و نهایی از یافته های این اثر علمی.. 131
بخش سوم: محدودیتهای موجود در راستای تالیف... 135
بخش چهارم: پیشنهادات مطروحه. 136
منابع و مآخذ.. 139
پیوستهای کتاب... 153
پیشگفتار
آموزش و پرورش با فراهم آوردن محیطی تربیتی و تعلیمی مهمترین وظیفه را در توسعه دانش و آگاهی بخشیدن به مردم داراست. این مهم زمانی میتواند محقق گردد که نظام تعلیم و تربیت، خود دارای شناخت و آگاهی کامل از اهداف، شیوهها و فرایندهای آموزشی و تربیتی باشد. همچنین آموزش و پرورش باید دارای شایستهترین و محبوبترین افراد باشد تا به طور شایسته و مطلوب، رسالت خود که همانا تعلیم و تربیت صحیح و همگانی است به انجام برساند (صافی، 1386). آموزش مناسب و بهینه، ابزار و شرایط خاص خود را میطلبد. معلمان مهمترین عناصر سیستم آموزشی هستند. بنابراین آموزش و پرورش و صلاحیت حرفه ای معلمان علیالخصوص در دوره ابتدایی میتواند نقش تعیین کنندهای در بهتر کردن شرایط آموزشی ایفا کند.دانشگاه فرهنگیان از بزرگترین و گستردهترین دانشگاههای ایراناست که وظیفه تأمین، تربیت و بهسازی معلمان و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش را در ایران بر عهده دارد. یکی از وظایف و مأموریتهای راهبردی دانشگاه فرهنگیان، توانمندسازی و ارتقای شایستگیهای عمومی، تخصصی و حرفه ای منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش از طریق آموزش است ، چرا که تمامی دانشجویان این دانشگاه بعد از فارغ التحصیل شدن وظیفه خطیر معلمی و تدریس را برعهده خواهند داشت.توجه به توسعه و بهبود صلاحیتهای حرفه ای معلمان حقیقتی انکار ناپذیر است زیرا معلمان نقطه آغاز هر تحول آموزشی و پرورشی هستند، بیشترین و برترین نقش را برعهده دارند و با دانش و مهارتی که کسب کردهاند سازمان آموزشی را دگرگون ساخته و فضای مدارس را به فضای محبت، رشد و بالندگی مبدل می نمایند (صافی، 1391). امروزه استانداردهای یادگیری درسطح جهانی ارتقا یافته وجوامع برای دستیابی به موفقیت، به کسب دانش ومهارت های جدید درعرصههای مختلف نیازمند هستند. در چنین شرایطی، معلمان باید بتوانند همسو باتحولات علمی ومتناسب با نیازهای جامعه، تواناییهای دانشی وروشی خود را ارتقا داده وموقعیتهای یادگیری متنوعی را برای کسب عادات ومهارت های یادگیری مادامالعمر از سوی دانشآموزان تدارک ببینند. کسب این توانایی در دوران کودکی بیش از هر دوره دیگری دارای اهمیت است؛ چرا که آنچه فرد در دوران نوجوانی و بزرگسالی انجام میدهد، تحت تأثیر تجربیات دوران کودکی است . بدیهی است که تحقق این امر تاحد زیادی به کیفیت برنامه درسی معلمان در دوره ابتدایی و چگونگی آمادهسازی آنان وابسته است. این فرایند باید به معلمان کمک کند تا عادت "فكور بودن" را در خود تقویت کرده و با دنبال نمودن تحولات علمی و به كارگیری آن در عرصه عمل نقش خود رابه عنوان یادگیرنده مادامالعمر در توسعه حرفه ای و نیز شناخت استعدادهای دانشآموزان و هدایت آن ایفا کنند. با عنایت به ضرورت فوق، برنامه درسی دوره کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی در راستای باز مهندسی سیاستها و باز تنظیم اصول حاکم بر برنامه درسی تربیت معلم با تأکید بر کارورزی و انطباق سطح شایستگیهای حرفه ای معلمان در سطح ملی و جهانی با مقتضیات الگوی برنامه درسی در نظام تعلیم و تربیت و"سندملی برنامه درسی تربیت معلم" طراحی و تدوین شدهاست. از آنجا که در مبانی نظری سند تحول، نقش معلم در فرآیند تربیت کمک به بسط و توسعه ظرفیتهای وجودی دانشآموزان وکسب شایستگیهای مورد نیاز برای دستیابی به مراتبی ازحیات طیبه است، لذا هدف کلی برنامه درسی کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی، توسعه ظرفیت حرفه ای مربیان به منظور خلق فرصتهای یادگیری است، که در آن امكان بكارگیری تجربیات شخصی و آزادی عمل یادگیرنده برای دستیابی به دانش پایه، پرورش مهارتها، باورها وگرایشهایی که زمینهساز عمل و تداوم عمل یادگیرنده در دستیابی به شایستگیهای مورد انتظار در نظام آموزشی است را فراهم می کند.
کتاب ادز مرجعی برای معرفی کتابهای ناشران و نویسندگان به دوستداران فرهنگ و ادب و کتاب به صورت رایگان می باشد
ما 32 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم