جستجو

 

 

 

ارسال پیامک

کتاب آموزش مهارت‌های حرفه‌ای

افزودن به پسندها
قیمت: 220,000 تومان 220000 تومان
شماره تماس 0216697919-09196748625
تاریخ انتشار ۱۴۰۱-۱۱-۲۳ ۱۷:۲۲:۳۸
ایجادشده توسط

توضیحات

این کتاب در انتشارات فرزانگان دانشگاه منتشرشده است. جهت تهیه کتاب با دفتر مرکزی و فروشگاه انتشارات ف

انتشارات فرزانگان دانشگاه ناشر تخصصی کتب دانشگاهی به شماره مجوز 13558 در استان تهران تاسیس شد و هم اکنون جز یکی از فعال ترین ناشران در زمینه کتب دانشگاهی می باشد. این انتشارات از تمامی نویسندگان و پژوهشگران عزیز جهت چاپ و انتشار کتب خویش فراخوان همکاری صادر نموده است و بدین واسطه از تمامی نویسندگان و مولفان دعوت به همکاری به عمل می آورد. تبدیل پایان نامه به کتاب با شرایط ویژه و حمایت مالی خاص(( براب.  برخی  کتب با موضوع کاربردی )) انجام می شود.

جهت مشاوره در تالیف و نگارش کتب با واحد پژوهش موسسه تماس بگیرید 02144441784 و 02144441764

تماس خارج از وقت اداری و روزهای تعطیل

09196748645و 09100636002و09196748625

جهت آشنایی با این کتاب به شرح زیر می باشد :

فهرست، پیشگفتار و مقدمه کتاب حاضر بدین شرح است:

فهرست مطالب

پیشگفتار. 10

فصل اول.. 26

مفاهیم و کلیات... 26

بخش اول: اهمیت تعلیم و تربیت و نقش تربیت معلم در اسلام. 27

بخش دوم: بررسی و تحلیل آموزش عالی.. 29

بخش سوم: بررسی و شناخت دیدگاه‌های مختلف در مورد نقش معلم.. 33

بند اول: دیدگاه رفتارگرایان.. 34

بند دوم: دیدگاه موضوعی/دیسیپلینی (برگرفته از مکتب فلسفی رئالیسم). 34

بند سوم: دیدگاه اجتماعی.. 35

بند چهارم:دیدگاه رشد گرا 35

بند پنجم: دیدگاه فرآیند شناختی.. 35

بند ششم: دیدگاه انسان گرایانه. 36

بخش چهارم: تربیت معلم (ضرورت و بایدها). 36

بند اول: تاریخچه تربیت معلم در ایران.. 37

بند دوم: وضعیت آموزشی حاضر تربیت معلم در ایران.. 39

بند سوم: تربیت معلم در غرب و کشورهای توسعه یافته. 40

بخش پنجم: دانشگاه فرهنگیان.. 53

بند دوم: دوره کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان.. 59

بخش ششم: مهارت های حرفه ای.. 61

بند اول: تدریس.... 61

بند دوم: کاربرد فناوری آموزشی.. 63

بند سوم: توسعه حرفه ای.. 64

بند چهارم: اخلاق حرفه ای.. 65

بند پنجم: مدیریت آموزش.... 66

بخش هفتم: آسیب شناسی.. 68

بند اول: مدلهای آسیب شناسی سازمانی.. 69

بند دوم: ﻣﺪل ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺳﻪ ﺷﺎﺧﮕﯽ.. 71

بخش هشتم: پیشینه پژوهش.... 73

بند اول: تحقیقات انجام شده در داخل ایران.. 73

بند دوم: پژوهش های انجام شده در خارج از ایران.. 84

بند سوم: استنتاج از پیشینه. 100

فصل دوم.. 105

روش شناسی پژوهش و بررسی علمی موضوع. 105

بخش اول: بررسی و شناخت روش تحقیق موضوع. 107

بخش دوم: جامعه آماری تحقیق.. 109

بخش سوم: حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 110

بخش چهارم: روش جمع آوری داده ها 110

فصل سوم.. 115

تحلیل و جمع بندی مولف... 115

بخش اول: بحث و پاسخ به سوالات مطروحه مرتبط با موضوع. 116

بخش دوم: نتیجه گیری کلی و نهایی از یافته های این اثر علمی.. 131

بخش سوم: محدودیت‌های موجود در راستای تالیف... 135

بخش چهارم: پیشنهادات مطروحه. 136

منابع و مآخذ.. 139

پیوست‌های کتاب... 153


پیشگفتار

آموزش و پرورش با فراهم آوردن محیطی تربیتی و تعلیمی مهم‌ترین وظیفه را در توسعه دانش و آگاهی بخشیدن به مردم داراست. این مهم زمانی می‌تواند محقق گردد که نظام تعلیم و تربیت، خود دارای شناخت و آگاهی کامل از اهداف، شیوهها و فرایندهای آموزشی و تربیتی باشد. همچنین آموزش و پرورش باید دارای شایسته‌ترین و محبوب‌ترین افراد باشد تا به طور شایسته و مطلوب، رسالت خود که همانا تعلیم و تربیت صحیح و همگانی است به انجام برساند (صافی، 1386). آموزش مناسب و بهینه، ابزار و شرایط خاص خود را میطلبد. معلمان مهم‌ترین عناصر سیستم آموزشی هستند. بنابراین آموزش و پرورش و صلاحیت حرفه ای معلمان علی‌الخصوص در دوره ابتدایی میتواند نقش تعیین کنندهای در بهتر کردن شرایط آموزشی ایفا کند.دانشگاه فرهنگیان از بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین دانشگاه­های ایراناست که وظیفه تأمین، تربیت و بهسازی معلمان و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش را در ایران بر عهده دارد. یکی از وظایف و مأموریت‌های راهبردی دانشگاه فرهنگیان، توانمندسازی و ارتقای شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه ای منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش از طریق آموزش‌ است ، چرا که تمامی دانشجویان این دانشگاه بعد از فارغ التحصیل شدن وظیفه خطیر معلمی و تدریس را برعهده خواهند داشت.توجه به توسعه و بهبود صلاحیت‌های حرفه ای معلمان حقیقتی انکار ناپذیر است زیرا معلمان نقطه آغاز هر تحول آموزشی و پرورشی هستند، بیشترین و برترین نقش را برعهده دارند و با دانش و مهارتی که کسب کردهاند سازمان آموزشی را دگرگون ساخته و فضای مدارس را به فضای محبت، رشد و بالندگی مبدل می نمایند (صافی، 1391). امروزه استانداردهای یادگیری درسطح جهانی ارتقا یافته وجوامع برای دستیابی به موفقیت، به کسب دانش ومهارت های جدید درعرصه­های مختلف نیازمند هستند.  در چنین شرایطی، معلمان باید بتوانند همسو باتحولات علمی ومتناسب با نیازهای جامعه، توانایی­های دانشی وروشی خود را ارتقا داده وموقعیت‌های یادگیری متنوعی را برای کسب عادات ومهارت های یادگیری مادام­العمر از سوی دانش­آموزان تدارک ببینند. کسب این توانایی در دوران کودکی بیش از هر دوره دیگری دارای  اهمیت است؛ چرا که آنچه فرد در دوران نوجوانی و بزرگسالی انجام می­دهد، تحت تأثیر تجربیات دوران کودکی است . بدیهی است که تحقق این امر تاحد زیادی به کیفیت برنامه درسی معلمان در دوره ابتدایی و چگونگی آماده­سازی آنان وابسته است. این فرایند باید به معلمان کمک کند تا عادت "فكور بودن"  را در خود تقویت کرده و با دنبال نمودن تحولات علمی و به­ كارگیری  آن در عرصه عمل نقش خود رابه عنوان یادگیرنده مادام­العمر در توسعه حرفه ای و نیز شناخت استعدادهای دانش­آموزان و هدایت آن ایفا کنند.  با عنایت به ضرورت فوق، برنامه درسی دوره کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی در راستای  باز مهندسی سیاست­ها و باز تنظیم اصول حاکم بر برنامه درسی تربیت معلم با تأکید بر کارورزی و انطباق سطح شایستگی­های حرفه ای معلمان در سطح ملی و جهانی با مقتضیات الگوی برنامه درسی در نظام تعلیم و تربیت و"سندملی برنامه درسی تربیت معلم" طراحی و تدوین شده­است.  از آنجا که در مبانی نظری سند تحول، نقش معلم در فرآیند تربیت کمک به بسط و توسعه ظرفیت‌های وجودی دانش­آموزان وکسب شایستگی­های مورد نیاز برای دستیابی به مراتبی ازحیات طیبه است، لذا هدف کلی برنامه درسی کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی، توسعه ظرفیت حرفه ای مربیان به منظور خلق فرصت‌های یادگیری است، که در آن امكان  بكارگیری تجربیات شخصی و آزادی عمل یادگیرنده برای دستیابی به دانش پایه، پرورش مهارت‌ها، باورها وگرایش‌هایی که زمینه‌ساز عمل و تداوم عمل یادگیرنده در دستیابی به شایستگی­های مورد انتظار در نظام آموزشی است را فراهم می کند.

جزئیات خاص

نام ناشر فرزانگان دانشگاه
سال انتشار: 1399
شابک: 978-622-7413-60-1
اینستاگرام: ---
تلگرام: ---

استان

تهران
تهران.میدان انقلاب.خیابان منیری جاوید، نرسیده به خیابان جمهوری، کوچه مینا، طبقه سوم، دبیرخانه مرکزی09196748625-02166979526
Geographic coordinates: (35.6892523, 51.3896004)
موقعیت مورد نظر در نقشه ممکن است دقیق نباشد

آخرین آگهی ها

از جدیدترین کتابهای ثبت شده با خبر شوید

با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین کتابهای ثبت شده در ایمیل خود با خبر شوید!!!

آیا برای معرفی کتاب خود به دوستداران کتاب آماده هستید

افزودن آگهی کتاب

درباره کتاب ادز

کتاب ادز مرجعی برای معرفی کتابهای ناشران و نویسندگان به دوستداران فرهنگ و ادب و کتاب به صورت رایگان می باشد

 

افراد آنلاین

ما 32 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

تمام حقوق سایت برای کتاب ادز | مرجع نیازمندیهای کتاب محفوظ می باشد